ΒΡΥΞΕΛΛΕΣ. Τους κανόνες για την αντιμετώπιση της παραπληροφόρησης ενισχύει η Ευρωπαϊκή Ενωση «στρατολογώντας» τους κολοσσούς της υψηλής τεχνολογίας –Google, Twitter και Meta– στην προσπάθεια πρόληψης της κερδοφορίας διακινητών ψευδών ειδήσεων στις πλατφόρμες κοινωνικής δικτύωσης.
Η Κομισιόν παρουσίασε χθες τον ανανεωμένο εθελοντικό κώδικα, ο οποίος μαζί με αυστηρούς νέους κανόνες θα αντιμετωπίσει το βλαβερό φαινόμενο της παραπληροφόρησης. Η ηγεσία της Ε.Ε. ανησυχεί για την άνθηση της παραπληροφόρησης στο Διαδίκτυο, επισημαίνοντας τη διασπορά ψευδών ειδήσεων για την πανδημία της COVID-19, αλλά και τη ρωσική προπαγάνδα για την εισβολή στην Ουκρανία.
Μιλώντας χθες σε δημοσιογράφους, η αντιπρόεδρος της Κομισιόν Βέρα Γιούροβα ανέφερε ότι η παραπληροφόρηση αποτελεί «μεγάλο πρόβλημα στην Ε.Ε., για το οποίο πρέπει να ληφθούν πιο αυστηρά μέτρα, καθώς η Ρωσία αξιοποιεί την τακτική αυτή σαν οπλικό σύστημα».
Οι εταιρείες που υπογράφουν τον ευρωπαϊκό κώδικα αντιμετώπισης των fake news θα πρέπει να δημοσιοποιούν εκθέσεις σε τακτά χρονικά διαστήματα με τις πρωτοβουλίες τους κατά της παραπληροφόρησης, παρότι η συμφωνία δεν περιλαμβάνει ουσιαστικές κυρώσεις για μη συμμόρφωση.
Eθελοντικό κώδικα αντιμετώπισης της παραπληροφόρησης υπέγραψαν οι Google, Twitter και Facebook.
Μέχρι στιγμής, 33 διαδικτυακές πλατφόρμες, εταιρείες και οργανώσεις πολιτών έχουν υπογράψει τον εθελοντικό κώδικα.
Από την πρωτοβουλία απουσιάζουν, όμως, οι κολοσσοί Apple και Amazon, καθώς και μικρότεροι «παίκτες» της ψηφιακής αγοράς, όπως η εφαρμογή κοινωνικής δικτύωσης Telegram, αγαπημένος προορισμός ρωσικής κυβερνητικής παραπληροφόρησης.
Ο κώδικας προβλέπει επίσης την απαγόρευση προβολής διαφημίσεων δίπλα σε επιβεβαιωμένα ψευδείς ειδήσεις.
ΠΗΓΗ: Reuters