Χάος έχει επικρατήσει με το βίντεο που δείχνει τις εικόνες μετά την σύγκρουση των τρένων στα Τέμπη. Αυτό το λεγόμενο ”μανιτάρι” φωτιάς που δημιουργήθηκε αμέσως μετά την σύγκρουση έκανε τον γύρο του διαδικτύου και πυροδότησε κύμα «θεωριών συνομωσίας» ακόμα και για το φορτίο των δύο τρένων..

Η Πυροσβεστική ξεκαθάρισε πως δεν υπήρχαν μπουκάλες προπανίου, όπως είχαν διαρρεύσει κάποιοι, ενώ οι φλόγες που έφτασαν σε υψηλό σημείο, φαίνεται πως ευθύνονται τα λάδια των δύο μηχανών.

Από την πλευρά του, ο πρόεδρος αξιωματικών του Πυροσβεστικού Σώματος Κώστας Τσίγκας, δήλωσε στο OPEN πως «οι πληροφορίες λένε πως από αυτά που έχουν μείνει και έχουν διασπαστεί στον αέρα, πως υπήρχαν κάποιες ζωοτροφές. Από τους συναδέλφους μαθαίνουμε πως η περιοχή μυρίζει λάδι. Αλλά αυτά όλα θα διαπιστωθούν από την Επιτροπή». Οσον αφορά τις επιχειρήσεις στο σημείο της σύγκρουσης, πλέον «απομακρύνονται τα βαγόνια της επιβατικής αμαξοστοιχίας ενώ της εμπορικής έχουν ήδη απομακρυνθεί. Οι συνάδελφοι μπαίνουν πάλι στα βαγόνια μήπως και βρεθεί κάτι που να συνδέεται με την τραγωδία. Είμαστε υποχρεωμένοι να κάνουμε σάρωση όλου του χώρου για να παραδώσουμε οποιοδήποτε στοιχείο στην ΕΛ.ΑΣ. για τους επιβαίνοντες. Ηδη συλλέγουμε κινητά και τσάντες».

Το «μανιτάρι» φωτιάς

Από την Πυροσβεστική υποστηρίζουν πως το σύστημα των φρένων στα τρένα χρησιμοποιεί λάδια σε πολύ υψηλή πίεση και μετά τη σύγκρουση ανέβηκε η θερμοκρασία πάνω από το όριο αυτανάφλεξης με αποτέλεσμα να υπάρξει η τόσο έντονη φωτιά. «Το μανιτάρι δείχνει πως υπήρξε ανάφλεξη των λαδιών που είναι στις δεξαμενές πίεσης και ρυθμίζει το σύστημα φρένων. Δικαιολογείται» είχε αναφέρει νωρίτερα στην ΕΡΤ ο μηχανολόγος – ηλεκτρολόγος μηχανικός και δικαστικός πραγματογνώμονας, Χρήστος Γκλαβόπουλος.

Παράλληλα σύμφωνα με τη δημόσια τηλεόραση, μετά από την έρευνα τόσο της αστυνομίας όσο και της πυροσβεστικής αποδείχθηκε πως το επιβατικό τρένο μετέφερε λαμαρίνες, φρούτα και σιτηρά. Μπαίνει τέλος δηλαδή στο σενάριο να μετέφερε κάποιο εύφλεκτο υλικό.