Ο καφές έχει ενοχοποιηθεί στο παρελθόν ως παράγοντας κινδύνου για κολπική μαρμαρυγή, μέχρι που έρευνες το διέψευσαν. Ακόμα και αν θέλει προσοχή στην ποσότητα που καταναλώνουμε, παραμένει πραγματικός θησαυρός για την υγεία. Υπάρχει όμως και αυτός ο καφές που μάλλον θα βάλει σε περιπέτειες την υγεία, ενδεχομένως και την τσέπη μας.
Ο καφές την ώρα της οδήγησης, και αν επιτρέπεται ή όχι σύμφωνα με τον ΚΟΚ, βρέθηκε στο επίκεντρο των συζητήσεων, με την εκπρόσωπο Τύπου της ΕΛ.ΑΣ., Κωνσταντίνα Δημογλίδου, να επισημαίνει αυτό που λέει η παράγραφος 2, του άρθρου 13 του ΚΟΚ, ότι «ο oδηγός κάθε oχήματoς υπoχρεoύται να έχει πλήρη ελευθερία των κινήσεών τoυ, για να ενεργεί ελεύθερα τoυς αναγκαίoυς χειρισμoύς». Έτσι, ακόμα και δεν αναφέρεται ρητά η απαγόρευση του καφέ, όπως γίνεται με τα ενσύρματα ακουστικά και την τηλεόραση, στην έκθεση με τους παράγοντες απόσπασης της προσοχής των οδηγών, την οποία εκπόνησε για λογαριασμό της Κομισιόν ομάδα από το Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο και το Αυστριακό Εθνικό Ινστιτούτο Οδικής Ασφάλειας (Kuratorium für Verkehrssicherheit KFV), αναφέρεται ότι:
«το φαγητό και η κατανάλωση ποτών [μη αλκοολούχων] κατά την οδήγηση μπορούν επίσης να επηρεάσουν τις επιδόσεις οδήγησης, με αποτέλεσμα μεγαλύτερες αποκλίσεις ως προς τη θέση στη λωρίδα και μεγαλύτερους χρόνους αντίδρασης. […] η κατανάλωση φαγητού συνδέεται με περιορισμένη αλλά σημαντική αύξηση του κινδύνου σύγκρουσης».
Το Ευρωπαϊκό Παρατηρητήριο Οδικής Ασφάλειας προσθέτει στους παραπάνω κινδύνους την οδήγηση με χαμηλή ταχύτητα εκτός ορίου, περισσότερα ατυχήματα και παραλίγο ατυχήματα και αφηρημάδα κατά την κατανάλωση του φαγητού ή ροφήματος/ποτού, και παραθέτει στοιχεία έρευνας που αποδίδουν στη συνήθεια περισσότερα τρακαρίσματα, τροχαία με πεζούς και παραβιάσεις της διαχωριστικής λωρίδας, συγκριτικά με όσους δεν πίνουν/τρώνε. Σύμφωνα με τα δεδομένα, ένα 50% έως 80% τρώνε και πίνουν στο αυτοκίνητο κατά την οδήγηση.