Ιστορικός τέχνης ισχυρίζεται ότι ανακάλυψε μία νέα Αγιογραφία του Ιησού Χριστού από τον Λεονάρντο ντα Βίντσι.

Το εν λόγω έργο ετοιμάζεται να περάσει από το μικροσκόπιο των ειδικών προκειμένου να εξακριβωθεί εάν πράγματι είναι του Ντα Βίντσι. Το σκίτσο ήταν επί χρόνια κρυμμένο σε μια τραπεζική θυρίδα στη Λομβαρδία.

Ένας ιδιωτικός συλλέκτης στο Lecco έδειξε το κόκκινο σχέδιο κιμωλίας του Ιησού Χριστού στην Annalisa Di Maria, μια ερευνήτρια του Λεονάρντο που συνδέεται με το Κέντρο της UNESCO στη Φλωρεντία, και αμέσως είδε το χέρι του Leonardo.

«[Αυτό] είναι το αληθινό πρόσωπο του Salavator Mundi», είπε η Di Maria στη La Stampa. «[Θυμάται] τα πάντα στα σχέδια του Λεονάρντο: είναι η γλώσσα του και μιλά δυνατά και καθαρά.» Κοιτάζοντας το έργο για πρώτη φορά, πρόσθεσε, ήταν «εκπληκτική».

Η Di Maria συνέκρινε το σχέδιο με το πιο γνωστό αυτοπροσωπογραφία του Λεονάρντο, σημειώνοντας ότι και οι δύο έγιναν στην άποψη των τριών τετάρτων που ο καλλιτέχνης ευνόησε.«Η απόδοση της γενειάδας είναι σχεδόν ίδια με την αυτοπροσωπογραφία του Λεονάρντο, όπως και τα μάτια.

Και η αγιογραφία  έγινε με κόκκινη κιμωλία, την οποία ο καλλιτέχνης χρησιμοποιούσε πολύ σε έργα του, όπως στον “Μυστικό Δείπνο”», συμπλήρωσε.

Ο Salavator Mundi, από την άλλη πλευρά, δείχνει τον Ιησού να κατευθύνεται, κοιτάζοντας απευθείας τον θεατή. Ο πίνακας αποδόθηκε για χρόνια στον καλλιτέχνη Boltraffio, ο οποίος εργάστηκε στο στούντιο του Leonardo.

Αλλά όταν ο έμπορος τέχνης της Νέας Υόρκης Alex Parrish αγόρασε τη ζωγραφική για 10.000 δολάρια το 2005, οι ειδικοί κατέληξαν: ότι ήταν από τον Leonardo.

Το 2011, ανακοινώθηκε η νέα απόδοση και ο πίνακας παρουσιάστηκε στο κοινό στην εκτεταμένη αναδρομική έκθεση Leonardo του National Gallery στο Λονδίνο.

Αλλά ακόμα και όταν ο πίνακας κυκλοφόρησε στην αγορά στο Christie’s New York το 2017, ορισμένοι αμφισβήτησαν την ιδιοκτησία του.

Αψηφώντας τους κριτικούς,  πουλήθηκε έναντι 450 εκατομμυρίων δολαρίων,  στον Σαουδάραβο πρίγκιπα, Mohammad bin Salman.

Το σχέδιο, η ανακάλυψη του οποίου ανακοινώθηκε για πρώτη φορά από τη Διεθνή Επιτροπή Λεονάρντο Ντα Βίντσι, επρόκειτο να παρουσιαστεί σε συνέδριο στη Φλωρεντία. Η Ντι Μαρία σκοπεύει να παρουσιάσει την 80 σελίδων μελέτη της για το έργο μετά την άρση του lockdown στην Ιταλία.

Σύμφωνα με τις εργαστηριακές δοκιμές το χαρτί του σχεδίου χρονολογείται στις αρχές του 16ου αιώνα. Από την πλευρά του, ο Μάρτιν Κεμπ, καθηγητής στην ιστορία της τέχνης στο Πανεπιστήμιο της Οξφόρδης, κρατάει αποστάσεις από τις δηλώσεις των Ιταλών.

Σε δηλώσεις του στην εφημερίδα «The Telegraph», εξηγεί: «Δεν θα απορρίπτω το ενδεχόμενο εξαρχής , αλλά απλά δεν μπορώ τίποτα χωρίς επιστημονικά στοιχεία. Θα πρέπει να δω εάν έχει σχεδιαστεί από αριστερόχειρα.

Ο Λεονάρντο σχεδίαζε τα πάντα με το αριστερό του χέρι»….