Μία από τις καλύτερες χρονιές των τελευταίων χρόνων είχαν πέρυσι οι εισαγωγείς αυτοκινήτων στη χώρα μας. Τα έσοδα και τα κέρδη εκτοξεύθηκαν σε επίπεδα που ξεπέρασαν κατά πολύ το 2019, ενώ φαίνεται να επιστρέφουν σε επίπεδα προ της κρίσης του 2010.

H BMW Hellas πέτυχε πέρυσι αύξηση εσόδων κατά 37%, φτάνοντας τα 280 εκατ. ευρώ. Η Aiglon (Citroen, MG, Aiglon) σημείωσε αύξηση εσόδων κατά 47% και έφτασε τα 544 εκατ. ευρώ. Παράλληλα, η εταιρεία σχεδόν διπλασίασε την καθαρή κερδοφορία της (μετά από φόρους), από τα 11 εκατ. ευρώ το 2022 στα 20 εκατ. ευρώ πέρυσι. Η διοίκηση της εταιρείας αναφέρει ότι θα διανείμει φέτος για τα αποτελέσματα του 2023 (και όχι μόνο) μέρισμα 18,9 εκατ. ευρώ.

Από την άλλη πλευρά, η Π. Πετρόπουλος (Jaguar, Land Rover) σημείωσε αύξηση εσόδων κατά 37%, φτάνοντας τα 213 εκατ. ευρώ. Η εισηγμένη εταιρεία στο ΧΑ παρουσίασε ακόμη αύξηση καθαρών κερδών (μετά από φόρους) κατά 24%, φτάνοντας τα 8 εκατ. ευρώ. Και φέτος θα διανείμει σχεδόν διπλάσιο μέρισμα από πέρυσι.

Αν και υπολείπονται πολλές ακόμη μεγάλες εισαγωγικές ν’ ανακοινώσουν αποτελέσματα (Toyota Hellas, Kosmocar, Mercedes κ.ά.), εντούτοις είναι πασίδηλο από την καθημερινή κίνηση στους δρόμους ότι οι εισαγωγείς αυτοκινήτων ζουν εκ νέου μέρες των αρχών της δεκαετίας του 2000. Οι πωλήσεις πέρυσι ξεπέρασαν τις 300.000 οχήματα (νέες άδειες καινούργιων και μεταχειρισμένων οχημάτων), ένας αριθμός που κινείται μεταξύ 2009 και 2010.

Συγκεκριμένα, πέρυσι πωλήθηκαν 307,5 χιλ. οχήματα (καινούργια και μεταχειρισμένα), ενώ το 2009 είχαν πωληθεί 356,5 χιλ. οχήματα και την επόμενη χρονιά 245,6 χιλ. οχήματα. Πάντως, απέχουμε αρκετά ακόμη από το ιστορικό υψηλό του 2007, όταν στη συγκεκριμένη χρονιά πωλήθηκαν 476 χιλ. οχήματα. Μάλιστα, η συντριπτική τους πλειονότητα ήταν καινούργια οχήματα.

Πέρυσι οι πωλήσεις οχημάτων (καινούργιων και μεταχειρισμένων) αυξήθηκαν κατά 16%, έπειτα από αύξηση 7,1% που καταγράφηκε το 2022 έναντι του 2021 και μείωσης 3,1% που σημειώθηκε το 2021 έναντι του 2020. Στο α’ 5μηνο του έτους επίσης καταγράφεται αύξηση πωλήσεων οχημάτων κατά 9,5%. Αν η αύξηση αυτή διατηρηθεί, τότε οι πωλήσεις οχημάτων στην Ελλάδα φέτος θα ξεπεράσουν τις 330.000, πλησιάζοντας τις πωλήσεις του 2009.

Αξίζει να σημειωθεί ότι το «κάρο» της αύξησης των πωλήσεων οχημάτων στη χώρα μας τραβά η κατηγορία των επιβατικών ΙΧ (Ε.Ι.Χ.) και δη των καινούργιων αυτοκινήτων. Έτσι, πέρυσι, ενώ οι συνολικές πωλήσεις Ε.Ι.Χ. αυξήθηκαν κατά 16,1%, οι πωλήσεις καινούργιων αυξήθηκαν κατά 25,9% και των μεταχειρισμένων κατά 3,3%. Φέτος, κατά τους πέντε πρώτους μήνες (Ιανουάριος – Μάιος 2024), οι πωλήσεις καινούργιων Ε.Ι.Χ. αυξήθηκαν κατά 11,1% και των μεταχειρισμένων κατά 2,6%.

«Το 2023 συνεχίστηκε η αυξητική πορεία στην αγορά καινούργιων αυτοκινήτων, παρά τις σημαντικές προκλήσεις που υπάρχουν σε μακροοικονομικό επίπεδο (πληθωρισμός κ.ά.)», αναφέρει στην οικονομική της έκθεση η διοίκηση της BMW Hellas. «Συγκεκριμένα», συνεχίζει, «οι ταξινομήσεις επιβατικών οχημάτων αυξήθηκαν κατά 27,7% το 2023 σε σχέση με το 2022, μία αύξηση σχεδόν διπλάσια σε σχέση με τον ευρωπαϊκό μέσο όρο (13,7%). Η αύξηση αυτή προήλθε κυρίως από την ενίσχυση των πωλήσεων υβριδικών αυτοκινήτων».

Στο ίδιο μήκος κύματος και η Π. Πετρόπουλος, η διοίκηση της οποίας αναφέρει ότι «μετά τα ιστορικά μέγιστα αποτελέσματα του 2022, αυτά του 2023 αποτελούν νέο ρεκόρ τόσο σε πωλήσεις όσο και σε κερδοφορία, ξεπερνώντας εντυπωσιακά κάθε προηγούμενο». Σημειώνει δε ότι οι εξωτερικές συνθήκες της αγοράς βελτιώθηκαν, καθώς αποκαταστάθηκαν, αν και όχι πλήρως, τα προβλήματα της εφοδιαστικής αλυσίδας, ενώ ο πληθωρισμός μειώθηκε σημαντικά σε σχέση με το 2022.

Και για το 2024 οι εταιρείες δεν κρύβουν τη αισιοδοξία τους. «Παρά τις πληθωριστικές πιέσεις και τις διαταράξεις στην εφοδιαστική αλυσίδα, η ανοδική τάση στις πωλήσεις οχημάτων τόσο στην Ευρώπη όσο και στην Ελλάδα αναμένεται να συνεχιστεί και το 2024», αναφέρει η διοίκηση της BMW Hellas, εκτιμώντας αύξηση των πωλήσεων υβριδικών και ηλεκτρικών οχημάτων.